واکنش جوانان غربی به نامه دوم امام خامنه‌ای

واکنش جوانان غربی به نامه دوم امام خامنه‌ای

با انتشار نامه دوم امام خامنه‌ای به جوانان غربی، خبرنگاران و فعالان سایت جبهه جهانی مستضعفین مانند نامه اول تلاش کردند تا این پیام را به شکلی مؤثر به مخاطبان اصلی آن برسانند.

اکثر جوانان و فعالان غربی با شخصیت والای امام خامنه‌ای آشنا نیستند و از این دو نامه نیز اطلاعی ندارند؛ اما بعد از آنکه به هر طریقی این نامه‌ها در اختیار آنان قرار گرفته است، واکنش‌های جالب و متنوعی را نشان می‌دهند.

عده‌ای شگفت‌زده شده و حتی تصمیم گرفته‌اند که به مطالعه اسلام واقعی بپردازند و عده‌ای نیز از همان ابتدا در مقابل نام اسلام و ایران گارد بسته گرفته‌اند. به هر حال می‌توان گفت تقریبا تمامی افرادی که منصفانه این نامه را مطالعه کرده‌اند، از محتوای آن استقبال و حمایت کرده و این ابتکار رهبر ایران را ستوده‌اند.

در ادامه شماری از واکنش‌های جوانان و فعالان غربی به دومین نامه امام خامنه‌ای را مشاهده می‌کنید:


=================================
واکنش‌های جوانان غربی به نامه دوم امام خامنه‌ای:
=================================


جو کارلوس (Joao Carlos) فعال سوئیسی/ کارمند بخش امنیتی یک شرکت خصوصی

mwfpress: نظر شما درباره محتوای نامه رهبر ایران به جوانان غربی چیست؟
Joao Carlos: به نظر من تروریسم یک مشکل آشکار است. تنها مفهومی که تروریسم به ذهن من متبادر می کند، اسرائیل است.
نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و یهودی‌ستیزی در هر جای دنیا جنایت محسوب می‌شود به همین دلیل هیچ انسان آگاهی نفرت و خشم را قبول ندارند. اگر حادثه پاریس غم‌انگیز بود، رنج و مصیبت فلسطینیان نیز غم‌انگیز است.
آنان حق دارند به کشورشان باز گردند. صهیونیست‌ها که خود را انسان‌های برگزیده معرفی می‌کنند همه انسان‌های دیگر به جز خودشان را نژادپرست، ضد یهود و دشمن معرفی می‌کنند.


mwfpress: نظر شما درباره اشاره این نامه به تقسیم‌بندی "تروریسم خوب" و "تروریسم بد" از سوی غربی‌ها چیست؟
Joao Carlos: تنفر در دنیا توسط صهیونیست‌ها ایجاد شده است و این‌ها هستند که هر طور بخواهند آن را اخلاقی و یا غیر اخلاقی توصیف می‌کنند. همین رویکرد باعث رخ دادن حوادث تلخ پاریس شد.


انریکو گیلر (Enrico Geiler) /  مهندس ایتالیایی و فعال حامی فلسطین
mwfpress: نظر شما درباره "درد مشترکی" که رهبر ایران در نامه خود به جوانان غربی به آن اشاره کرده‌اند چیست؟
Enrico Geiler: البته که تروریسم درد مشترک بین همه بشریت است. بزرگ‌ترین تروریست‌ها همCIA ، MOSSAD و MI5 و دولت‌های آمریکا، اسرائیل و بریتانیا هستند.

mwfpress: چرا رنج و درد مردم فلسطین که سال‌هاست با خطرناک‌ترین نوع تروریسم مواجه هستند، در رسانه‌های غربی سانسور می‌شود، اما حملات تروریستی پاریس مورد پوشش خبری وسیعی قرار می‌گیرد؟
Enrico Geiler: رسانه‌های غربی برده سازمان‌های مخفی صهیونیستی هستند و تنها ذهن مردم را به نفع خود شستشو می‌دهند.

mwfpress: کشورهای غربی به جای مقابله اساسی با داعش به چه دلیل تنها به حملات غیرمؤثر هوایی اکتفا کرده‌اند؟
Enrico Geiler: راز ترکیه در همکاری اقتصادی با داعش برای جهان فاش شده است. آنها می‌خواهند از طریق مداخله نظامی در سوریه با روسیه که عملا با تروریست‌های داعش مبارزه می‌کنند مقابله کنند و از شکست نیروهای تروریستی جلوگیری کنند.


بیل هیستینگ / فعال سیاسی، آمریکا
عاشق نامه شدم. نامه تصویری عالی از چیزی ارائه می‌دهد که رسانه‌های ما برای شهروندان آمریکایی سانسور کرده‌اند.
با این حال ناراحتم وقتی می‌بینم نیمی از افرادی که می‌شناسم وقت کافی نمی‌گذارند که این نامه را به دقت بخوانند. ممنون که نامه را به اشتراک گذاشتید. من هم همین کار را می‌کنم.


یانیس ون زیبروییک(Yannis van zeebroeck)  فعال سیاسی و عضو موسسه فیزیک نظری ساکن لبنان
این یک نامه زیباست که موجب می‌شود ما دستانمان را به سوی یکدیگر به نشانه دوستی دراز کنیم.
ما می‌دانیم که اسلام نه داعش است و نه القاعده.


مارجولین کاراسکو (Marjolaine Carrasco) / فعال حامی فلسطین در اهل شیلی

من نامه را مطالعه کرده و بلافاصله آن را در صفحه فیس‌بوک گروهم که درباره حمایت مردم شیلی از فلسطین است منتشر کردم. به نظر من چنین نامه‌ای در شرایط کنونی جهان بسیار استثنایی و خاص است. ایشان رهبر بزرگی هستند.

من به رسانه‌ها اعتماد زیادی ندارم و بیشتراطلاعات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت به دست می‌آورم. بسیاری از مردم کشور ما طرفدار ایران هستند.

باید بگویم بیشتر رسانه‌ها توسط صهیونیست‌ها و آمریکا دست‌کاری می‌شوند. آنان می‌خواهند از این طریق به جهان این پیام را ارسال کنند که مردم خاورمیانه تروریست هستند؛ اما خوشبختانه مردم دنیا روز به روز بیشتر آگاه می‌شوند.

در زمان بمباران غزه توسط اسرائیل صدای حامیان فلسطین در کشور ما زیاد شد و ما اطلاعات زیادی درباره جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان منتشر کردیم. نکته جالب این بود که از آن زمان تا کنون اشتیاق جوانان در کشور ما درباره شناخت ایران به عنوان حامی فلسطین و مسائل مذهبی و سیاسی آن نیز بیشتر شده است.

نامه رهبر ایران شامل موارد بسیار جالبی می شود که با لحنی بسیار صادقانه بیان شده است. در آن جا که به نقش کشورهای توسعه‌یافته در ایجاد جنگ و ویرانی در سایر نقاط جهان و یا موردی که به غیراخلاقی بودن شیوه‌های اشغالگری اسرائیل اشاره می‌کند تحلیلی صحیح و درست ارائه شده است. صحبت رهبر ایران با جوانان بسیار پیامبرگونه است.

جوانان از سیاست‌های اشتباه و بیهوده غربی‌ها خسته شده و به دنبال راه‌های جدید برای زندگی صلح‌آمیز هستند. به همین دلیل است که با وجود همه درگیری‌های تروریستی ما شاهد افزایش روزافزون تعداد مسلمانان در جهان هستیم.


ساندرا واتفه (Sandra Watfa) / فعال انگلیسی
وی بعد از ارسال نامه توسط خبرنگار ما و مطالعه آن گفت:
نامه بسیار جالبی است. داعش هیچ‌گونه سنخیتی با اسلام ندارد. این گروه تروریستی توسط ایالات متحده و انگلیس حمایت می‌شود. آنان این گروه تروریستی را ایجاد و از آن حمایت می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند و بر مردم دنیا مسلط شوند.


mwfpress: به نظر شما چگونه می‌توانیم این پیام را به جوانان غربی برسانیم؟
Sandra Watfa: استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مردمی بهترین راه برای ارسال این پیام‌ها و رسوایی حامیان تروریسم و نشان دادن حقیقت است. چرا که رسانه‌های غربی هرگز حقیقت را به مردم نمی‌گویند.

mwfpress: چرا رهبر ایران جوانان را مخاطب خود قرار داده است؟
Sandra Watfa: آینده در دست جوانان خواهد بود. آنان هستند که می‌توانند شرایط کنونی را تغییر دهند. دنیای کنونی دنیای جنگ است و جنگ در نظر دولت‌مردان غربی سرازیر شدن پول به جیب آنان است. اما اگر جوانان یک جامعه آگاه شوند، آینده آن جامعه روشن خواهد شد. جامعه بشری به تغییرات اساسی نیازمند است.

mwfpress: نظرشما درباره رهبر ایران چیست؟
sandra Watfa: به نظر من ایشان برخلاف آن چه بسیای از مردم فکر می‌کنند یک رهبر واقعی هستند. به جز ایران و حزب‌الله لبنان همه دنیا به مردم فلسطین و آرمان‌های آنان پشت کرده‌اند و به درد و رنج آنان توجهی نمی‌کنند؛ زنده باد ایران.


سمیه بتی ویلیامسون (Sumayya betty williamson) / فعال سیاسی در حوزه فلسطین از تگزاس آمریکا
رهبر ایران در این نامه با قلب و دانایی خود سخن گفته است. من به عنوان یک آمریکایی اعتقاد دارم روشنفکران و جوانان این کشور به خوبی هدف و محتوای این نامه را درک خواهند کرد. من این نامه را شخصا از طرق مختلف توزیع و منتشر خواهم کرد.


آقای کریس الدریج (Chris Eldrigde) / هنرمند و فعال سیاسی در پنسیلوانیای آمریکا
این نامه بسیار قوی نوشته شده است. کاملا به اصل مطلب پرداخته است. لحنی بسیار زیبا و البته مقتدر دارد. اثری از سخنان رویایی و آرزومندانه در آن نیست.
این نامه به دنبال طرح دلیلی جدید و یا متفاوت برای توقف کشتار است. این چیزی است که باید همه جا گفته شود؛ اما گویا به راحتی توسط مردم درک نمی‌شود. در این نامه کاملا مشخص است که صلح و احترام به مردم، بخشی از اعتقادات دینی مسلمانان است.



مویسز ابراهیم (Moises Ibrahim) / معلم اسپانیایی

در ابتدا باید بگویم من بااین که یک مسلمان سنی مذهب هستم؛ اما از ایران حمایت می‌کنم. به نظر من نباید هیچ‌گونه جنگ و درگیری بین شیعه و سنی وجود داشته باشد. شیعیان و اهل سنت باید با هم متحد شوند؛ چرا که آنان با هم برادر هستند. دولت‌های اروپایی و آمریکا بین شیعیان و اهل سنت تفرقه‌افکنی می کنند.
نژادپرستی در بین مسلمانان یک امر جدید است که قبلا اصلا وجود نداشت. تاچند دهه قبل تفاوت‌های میان شیعیان و اهل سنت تا این حد پر رنگ نبود و همه مسلمانان با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشتند.

و اما درباره این نامه:

این نامه باعث شد احترام بیشتری نسبت به شیعیان در قلبم احساس کنم. به نظر من هیچ کس از اهل سنت نمی‌توانست مفاهیم، ایدئولوژی، احکام و الهیات اسلامی را چنین بلیغ و شیوا بیان کند.
من این نامه را در صفحه شخصی خودم به اشتراک گذاشتم.


کوین هستر (Kevin Hester) / فعال نیوزیلندی
وی بعد از مطالعه نامه تأکید کرد:
این نامه فوق‌العاده است. به نظر من نیز حملات پاریس به‌دست صهیونیست‌ها انجام شده است. صهیونیست‌ها می‌خواهند بین سنی و شیعه از یک سو و بین مسلمانان و دیگر جوامع بشری از سوی دیگر تفرقه‌افکنی کنند. ما باید در برابر سیاست‌های تفرقه‌افکنانه صهیونیست‌ها مقاومت کنیم

mwfpress: چرا در هر دو نامه رهبر ایران، جوانان مورد خطاب ایشان قرار گرفته‌اند؟
Kevin Hester: چون جوانان هستند که آینده جوامع بشری را می‌سازند. من به محض این که از محتوای این نامه مطلع شدم آن را با کمال میل با دوستانم به اشتراک گذاشتم تا افراد بیشتری آن را مطالعه کنند.


فرانک پنستری ( Frank Andrea Pennestri) / روانشناس ایتالیایی و فعال جنبش تحریم اسرائیل
بعد از آنکه نامه رهبری را برای او فرستادیم با مطالعه آن گفت:
به نظر من کار رهبر ایران در نوشتن این گونه نامهها واقعا جالب است. ایران در طول تاریخ هرگز به کشوری حمله نکرده است. این در حالی است که ایرانیان در منطقه‌ای بسیار پر آشوب زندگی می‌کنند. جایی‌که اسرائیل و سردمداران دیوانه‌اش سال‌ها است که به دنبال ویران کردن این کشور هستند.
به نظر من ایرانیان در چنین شرایط دشواری حق دارند از خود دفاع کنند. مردم ایران قابل احترام بوده و من همواره به آنان با دید احترام می‌نگرم. در مقابل نیز چیزی جز احترام و ادب از آنان ندیده‌ام.


mwfpress: دولت‌های غربی همواره از تروریست‌ها حمایت کرده‌اند؛ اما اکنون همین تروریست‌ها قلب اروپا را هدف قرار داده و به پاریس حمله کردند. در نامه رهبر ایران تروریسم درد مشترک بین مسلمانان و سایر مردم جهان نامیده شده است، نظر شما در این‌باره چیست؟
Frank Andrea Pennestri: به نظر من حمله پاریس به اشتباه توجه‌ها را به سمت تروریست‌ها برد؛ چرا که ماشین محرک و حامی اصلی این تروریست‌ها آمریکا و اسرائیل هستند. در واقع آمریکا و اسرائیل تنها کشورهای تروریستی هستند که ماباید واقعا از آنان بترسیم.

mwfpress: این دومین نامه رهبر ایران خطاب به جوانان غربی است؛ به نظر شما چرا ایشان جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهند؟
Frank Andrea Pennestri: علت آن این است که جوانان آینده‌سازان جامعه هستند. به نظرمی‌رسد ایشان از اصلاح رویه دولتمردان غربی ناامید شده و قصد دارند جوانان را برای تغییر مسیر تاریخ و جهان تشویق کنند.

mwfpress: با توجه به سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های غربی درباره ایران نظرشما درباره رهبر ایران چیست؟
Frank Andrea Pennestri: بر خلاف آن چه رسانه‌های غربی تبلیغ می‌کنند، ایشان شخصیت مثبت و خوبی دارند. ما در اینجا روز به‌روز بیشتر، رسانه‌هایی را که توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شوند تحریم می‌کنیم چرا که اعتمادی به آنان نداریم.
به نظر من رسانه‌های غربی باید از سوی همه مردم جهان تحریم شوند. تحریم رسانهها کمپین بعدی ما خواهدبود. باید بسیاری از چیزها را در غرب تغییر دهیم و رویکرد یکسونگر و جانبدارانه رسانه‌ها یکی از این مسائل است.
من حتما متن این نامه را با دوستانم به اشتراک خواهم گذاشت.


مای ساتر (Mae Sater) / هنرمند و فعال هنری در بیروت
به نظر من این نامه به طرز هوشمندانه‌ای عالی هست.


ابومقدس (Abu moqaddas) / فعال سیاسی و مذهبی پاکستانی در شبکه یادواره فدک
من هم این نامه و هم نامه‌ی اول را مطالعه کردم؛ هر دو فوق العاده بودند.
فقط می‌توانم بگویم که این نامه یه شاهکار است و توسط شخصی نوشته شده که بینش وی فراتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم.
من فقط می‌توانم بگویم: "لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین"



مشرف آقازاده (Musharraf Aghazadeh) / فعال آذربایجانی مذهبی و دانشجوی حقوق در روسیه
رهبری بر واقعیت‌ها به خوبی تاکید کردند. واقعا نامه‌ای فوق‌العاده ست.

۱ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

لبیک یا خامنه ای

۲۵ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۲
جانم فدای رهبرم الامام سید علی حسینی خامنه ای

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

rahpouyan.blog.ir           پایگاه اطلاع رسانی کانون رهپویان ولایت

rahpouyan.blog.ir
اگر ما بیدار باشیم، غفلت و یااشتباهی نکنیم، دشمن نمی تواند کاری بکند.امروز روز بیداری ذهنهاست.امروز کشور و ملت احتیاج دارد به این که مردم، تیزبین ، هوشیار، بیدار و دشمن شناس باشند؛ بفهمند دشمن چه می کند.امروز نیاز زمانه در درجه ی اول، هوشیاری و بیداری و آگاهی و حفظ جرأت و قدرت اقدام است.بیداری و آمادگی ملت، دستور اسلام است.دشمن بیدار است، شماها هم باید بیدار باشید.وقتی دشمنِ معاندِ بیداری در مقابل ماست، ما باید لحظه به لحظه بیداری خود را حفظ کنیم.وقتی یک نسل بیدار شد، چه در میدان بیاید و پیش برود، و چه سرکوبش کنند و توی خانه بنشیند، باز برنده است.همچنانی که دشمن در دشمنی کردن، روشهای خود را تغییر می دهد، ما باید هوشیاری و بیداری خود را زیاد کنیم.یکی از علامتهای بیداری یک ملت این است که لحظه ها را بشناسد و بفهمد اهمیت این لحظه چقدر است.
---------------------------------------
If we awake, we should not neglect and wrong, the enemy can not do Bknd.amrvz day Zhnhast.amrvz awakening the nation needs to the people, keen, alert, awake and responsive enemy; the enemy know what. Today requirement in the first time, alertness and awareness and preservation of courage and strength and fitness Ast.bydary the nation, command Ast.dshmn Islam is awake, you guys have to wake up Bashyd.vqty stubborn enemy in front of us, we should point Knym.vqty keep your waking moment was awakened a generation, both in the field to come and go, and what oppression they sit at home, winning Ast.hmchnany open hostility of the enemy, his methods have changed, we have Knym.yky your conscious and many of the signs of awakening a nation that moment to know and understand how important this moment is.
---------------------------------------

ما به کسانی که اهل کار فرهنگی هستند دائم می گوییم، به بعضی تکرار می کنیم، به بعضی التماس می کنیم، بعضی را در اینجا جمع می کنیم و به بعضی پیغام میدهیم که آقا! کار فرهنگی بکنید. جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است.
رهبر انقلاب

آخرین مطلب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
بایگانی