rahpouyan.blog.ir پایگاه اطلاع رسانی کانون رهپویان ولایت

پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی هنری

۲۷۴ مطلب توسط «رهپویان ولایت» ثبت شده است

سید رضا نریمانی شهادت امام علی
جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۴۲ ب.ظ

مراسم هفتگی
جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۳۸ ب.ظ

شب قدر
جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۳۴ ب.ظ

محرم در فورگ
جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۱۹ ب.ظ

پیاده روی اربعین
پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۴۱ ب.ظ

محرم الحرام
پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۴۰ ب.ظ

رهبر دلها
پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۳۹ ب.ظ

امام آمد
پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۵۱ ب.ظ

12بهمن انقلاب اسلامی

12  بهمن 1357سالروز ورود امام خمینی (ره)بعد از تبعید 15 ساله به ایران بود.

ورود سید روح الله خمینی همان کشتی نجات ایرانیان از ظلم و جور حکومت ظلم ستیز پهلوی...

طبق بیانات مقام معظم رهبری: "تا قبل از انقلاب اسلامی در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه ی پادشاهان با مردم رابطه ی غالب و مغلوب و سلطان و رعیت بود و پادشاهان احساس میکردند فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته اند.ولی حضرت امام (ره) این سلسله معیوب را قظع کردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجود آوردند."

امام بعد از پانزده سال دوری از وطن ساعت سه و سی دقیقه از توفل لوشاتو بعد از خداحافظی از مردم پاریس به سمت ایران حرکت کردند.

امام (ره) در هواپیمایی قرار گرفتند که دویست نفر در آن حضور داشتند.پنجاه نفر از آشنایان آن حضرت وصدوپنجاه خبرنگار....

پیاده روی ده فجر
پنجشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۴۲ ب.ظ

به گزارش خبرنگاری رهپویان ولایت جمع از اهالی محترم منطقه به مناسبت دهه فجر وبا همکاری پایگاه کوثر خواهران نصیرآباد دیروز عصر مورخ  12بهمن ماه1395 پیاده روی خود را از روستا به سمت امامزاده چهل تن واقع در روستای نصرت اباد از توابع فرگ اغاز کردند.

جشن بزرگ سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام
پنجشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ق.ظ

جشن بزرگ سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهراء علیهما السلام جمعه  شب ساعت20:30 مهدیه بزرگ فورگ

سخنران حجت الاسلام بذرافکن از لارستان

مولودی خوانی:کربلاییان:مهدی خدادوست از شیراز و مهدی رحیم پور

با اجرای مجری توانمند عبدالله جوانمهر از داراب

جشن خیابانی
سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۱۵ ب.ظ

جشن بزرگ خیابانی میلاد امام رضا علیه السلام  همراه با برنامه های شاد و متنوع یک شنبه شب ساعت 21خیابان امام رضا علیه السلام (جلوی منزل محمود یار احمدی)شهر دوبرجی 

لعنة الله علی القوم الظالمین
شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۰ ق.ظ

در آخرین قسمت از آیات مربوط به سرگذشت قوم «عاد» و پیامبرشان «هود»، به مجازات دردناک این سرکشان اشاره کرده، نخست مى گوید:
«هنگامى که فرمان ما دائر به مجازاتشان فرا رسید، هود و کسانى را که با او ایمان آورده بودند، به خاطر رحمت و لطف خاصى که به آنان داشتیم رهائى بخشیدیم» (وَ لَمّا جاءَ أَمْرُنا نَجَّیْنا هُوداً وَ الَّذینَ آمَنُوا مَعَهُ بِرَحْمَة مِنّا).

سبحانک اللهم و بحمدک
شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۸ ق.ظ

پس از ازلال شیطان که نتیجه اش هبوط آدم به زمین شد و پس از آن که آدم به لغزش خود پى برد و در پى جبران بر آمد کلماتى را براى این توبه و جبران، از پرودگارش دریافت و با آن کلمات، در درگاه خدا توبه کرد و خداوند نیز توبه اش را پذیرفت ؛ زیرا او تواب و رحیم است.

مراد از تلقى کلمات در جمله فتلقى این است که آدم آگاهانه و با شوق و رغبت و براى اخذ کلمات به عنوان عمل و طاعت، به استقبال کلمات و معارف رفت ؛ چنان که شاید مقصود از آن، فراگیرى تفصیلى اسمایى باشد که در جریان تعلیم اسماء و علم ادم الاسماء به نحو اجمال به حضرت آدم علیه السلام تعلیم شد.

ما هم دعا کنیم...
شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۴ ق.ظ

نکته ها
از عبارت «لاتعجل بالقرآن»(123) به‏دست مى‏آید که پیامبراکرم‏صلى الله علیه وآله مجموعه آیات قرآن را مى‏دانسته و آن را پیش‏خوانى مى‏کرده است واین خود دلیل روشنى است بر آنکه قرآن مجید دو بار بر پیامبر نازل شده است، یکبار به صورت دفعى و بار دیگر به شکل تدریجى و آنچه را پیامبر در نزول دفعى در شب قدر دریافت کرده بوده، در هنگام نزول تدریجى، قبل از وحى مى‏خوانده است.(124)
میان شتابزدگى و عجله از یک طرف و سرعت و سبقت که در قرآن با عباراتِ «سارعوا»(125)، «سابقوا»(126) مورد ستایش و دستور قرار گرفته از طرف دیگر، تفاوت و اختلاف اساسى وجود دارد. حُسن سرعت و سبقت در جایى است که تمام مسائل محاسبه و تنظیم شده باشد، لذا نباید فرصت و وقت را از دست داد، ولى شتابزدگى و عجله در جایى است که هنوز موعد انجام نرسیده و یا نیاز به تکمیل و بررسى است، از این روى مى‏بایست درنگ کرد.

ای پیامبر...
شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۲ ق.ظ

در تفسیر نورالثقلین، تفسیرهایی از آیه انک لعلی خلق عظیم شده است .از جمله از اصول کافی نقل می کند که امام صادق(ع) فرمود: انّ الله عزّوجلّ ادّب نبیّه علی محبته، فقال: و انّک لعلی خلق عظیم.

در روایتی دیگر نیز فرمود: انّ الله عزّوجلّ ادّب نبیّه فأحسن ادبه، فلما اکمل له الادب قال انک لعلی خلق عظیم (حدیث،14)

در تفاسیر دیگر از این تفسیر ذیل آیه شریفه، آمده است: مراد هوالاسلام و یا خلق عظیم مراد از آن، دین عظیم است. (حدیث22)

و در حدیث دیگر آمده السخاء و حسن الخلق (حدیث،23)(19)