پاس گل هاشمی به آمانو برای گزارش اتهام‌آمیز علیه ایران

پاس گل هاشمی به آمانو برای گزارش اتهام‌آمیز علیه ایران


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش، مدعی شده ایران پیش از سال ۲۰۰۳ برخی اقدامات تحقیق و توسعه در زمینهٔ سلاح‌های اتمی انجام داده است، اما بعد از سال ۲۰۰۹، نشانه‌هایی از فعالیت‌های مشکوک هسته‌ای ایران وجود ندارد.[۱]
گزارش آژانس در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران قبل از سال ۲۰۰۳ در حالی با قید ابهام و پنهان‌کاری همراه شده است که آژانس اسناد متقنی در این زمینه در دسترس ندارد و به همین سبب نیز تنها اتهامات واهی را علیه کشورمان مطرح کرده است که البته بخش سیاه گزارش آمانو را همین اتهامات تشکیل می‌دهد.
در این باب اما متأسفانه برخی از مسئولان سیاسی کشورمان پیش از ارائه این گزارش مخدوش با ادعاهای ابهام‌آمیز و دهنیت‌های شخصی، فرش قرمزی را برای استقبال از آن پهن کردند. در همین زمینه گفت‌وگوی هاشمی رفسنجانی با سایت «امید هسته‌ای» حاوی نکات ابهام‌آمیزی در مورد ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای کشورمان است که دست بر قضا مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی هم قرارگرفته است.
هاشمی در مصاحبه با سایت امید هسته‌ای مدعی شده بود: «در سفر پاکستان می‌خواستم با عبدالقدیرخان دیدار کنم اما به من نشان ندادند. او معتقد بود کشورهای اسلامی باید بمب اتم داشته باشند»، «در سال ۶۱ ذهنیت ما این بود که باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم» و «درست است که ما اجازه رفتن به‌طرف سلاح هسته‌ای را نداریم، ولی اگر شرایطی پیش بیاید و ضرورتی پیدا کند و یا دشمنی پیدا کنیم که بخواهد از این سلاح استفاده کند، قدرت ما محفوظ است.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز درباره تمایل برخی از افراد در ایران به ساخت سلاح هسته‌ای در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت:‌ «همان‌گونه که گفتیم، اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، داشته باشیم. چنین تفکری بود. اما هیچ‌وقت جدی نشد.»[۲]
معلوم نیست این ادعاهای مخدوش و مغلوط در زمانی که آژانس بین‌المللی اتمی درگیر تهیه گزارش ارزیابی بود با چه انگیزه‌ای عنوان شده است اما متأسفانه در پی این گزارش رسانه‌های صهیونیستی با استناد به سخنان رئیس‌جمهور سابق ایران، کشورمان را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای کرده و سخنان هاشمی را به‌مثابه سندی آشکار در این زمینه عنوان کرده‌اند.
در پی این سخنان روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: «رئیس‌جمهور پیشین ایران اعتراف کرد که ایران همواره، به‌طور پنهانکارانه‌ای به دنبال بمب اتمی بوده است. اکبر هاشمی هدف از برنامه هسته‌ای ایران را بازدارندگی در سایه جنگ طولانی مدت با عراق اعلام کرده است.»[۳]
پایگاه رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی با عنوان «گزارش‌ها نشان می‌دهد یک رئیس‌جمهور سابق اعتراف کرده ایران به دنبال بمب هسته‌ای است» نوشت: «رفسنجانی در مصاحبه‌ای گفت که برنامه هسته‌ای ایران با قصد کسب قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای شروع به کارکرده است و گفته که «اوایل که شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، داشته باشیم.»[۴]
به هر جهت آنچه از اساس کار مشخص است رسانه‌های صهیونیستی برای اتهام‌افکنی علیه ایران نگاه ویژه‌ای به سخنان هاشمی رفسنجانی به‌عنوان رئیس‌جمهور و مسئول وقت داشته‌اند و گزارش آمانو نیز به‌طور مشکوکی منطبق با همین اظهارات تهیه و تدوین‌شده است. البته هاشمی رفسنجانی از این نوع سخنان ابهام‌آمیز (نظامی - هسته‌ای) که آتش تهیه دشمنان برای اتهام زنی علیه کشورمان شده زده است، بسیار دارد و مشخص نیست این سخنان که بیشتر به یک خودزنی بزرگ بر ضد منافع ملی تعبیر می‌شود تا کی ادامه خواهد داشت؟

دانلود و تماشای کلیپ این بخش


[۱] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۴۰۹۱۱۰۰۰۶۱۱
[۲] http://www.isna.ir/fa/news/۹۴۰۸۰۴۰۱۸۳۳
[۳] kayhan.ir/fa/mobile/news/۵۹۳۸۱/۵۶۶
[۴] http://kayhan.ir/fa/mobile/news/۵۹۳۸۱/۵۶۶

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

rahpouyan.blog.ir           پایگاه اطلاع رسانی کانون رهپویان ولایت

rahpouyan.blog.ir
اگر ما بیدار باشیم، غفلت و یااشتباهی نکنیم، دشمن نمی تواند کاری بکند.امروز روز بیداری ذهنهاست.امروز کشور و ملت احتیاج دارد به این که مردم، تیزبین ، هوشیار، بیدار و دشمن شناس باشند؛ بفهمند دشمن چه می کند.امروز نیاز زمانه در درجه ی اول، هوشیاری و بیداری و آگاهی و حفظ جرأت و قدرت اقدام است.بیداری و آمادگی ملت، دستور اسلام است.دشمن بیدار است، شماها هم باید بیدار باشید.وقتی دشمنِ معاندِ بیداری در مقابل ماست، ما باید لحظه به لحظه بیداری خود را حفظ کنیم.وقتی یک نسل بیدار شد، چه در میدان بیاید و پیش برود، و چه سرکوبش کنند و توی خانه بنشیند، باز برنده است.همچنانی که دشمن در دشمنی کردن، روشهای خود را تغییر می دهد، ما باید هوشیاری و بیداری خود را زیاد کنیم.یکی از علامتهای بیداری یک ملت این است که لحظه ها را بشناسد و بفهمد اهمیت این لحظه چقدر است.
---------------------------------------
If we awake, we should not neglect and wrong, the enemy can not do Bknd.amrvz day Zhnhast.amrvz awakening the nation needs to the people, keen, alert, awake and responsive enemy; the enemy know what. Today requirement in the first time, alertness and awareness and preservation of courage and strength and fitness Ast.bydary the nation, command Ast.dshmn Islam is awake, you guys have to wake up Bashyd.vqty stubborn enemy in front of us, we should point Knym.vqty keep your waking moment was awakened a generation, both in the field to come and go, and what oppression they sit at home, winning Ast.hmchnany open hostility of the enemy, his methods have changed, we have Knym.yky your conscious and many of the signs of awakening a nation that moment to know and understand how important this moment is.
---------------------------------------

ما به کسانی که اهل کار فرهنگی هستند دائم می گوییم، به بعضی تکرار می کنیم، به بعضی التماس می کنیم، بعضی را در اینجا جمع می کنیم و به بعضی پیغام میدهیم که آقا! کار فرهنگی بکنید. جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است.
رهبر انقلاب

آخرین مطلب
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها
بایگانی